Podzimní PPC novinky stojí za pozornost, ať už vás zajímá větší zapojení publika, nové formáty reklam nebo rozšířené možnosti komunikace se zákazníky. Vybrali jsme nejzajímavější inovace z platforem Google, Meta a Sklik, které mohou přinést nové příležitosti pro vaše kampaně.

S čím přišel Google?

Spolehlivější publika díky cookies prvních stran

Nová funkce „Engaged Audiences“ automaticky tvoří publika, která využívají cookies prvních stran. Publika se vytvářejí z uživatelů, kteří klikli na reklamu a poté navštívili váš web. Díky tomu jsou data přesnější a spolehlivější než u publik, která využívají cookies třetích stran. Tím, že budete cílit na skutečně zapojené uživatele, zvýšíte výkon svých kampaní, aniž byste je museli složitě nastavovat.

Vylepšené odkazy pod reklamami

Google testuje nový typ rozšíření online reklamy. Inovace spočívá v možnosti přidat delší nadpisy (až 30 znaků) a popisy (až 90 znaků) do odkazů pod hlavní reklamou a využití AI při generování textů. To znamená, že můžete přímo ve vyhledávání lépe a podrobněji popsat, co nabízíte, a tím přilákat více zákazníků.

Shopping Ads v pohybu

Nový prvek „video_link“ v reklamě odkazuje na video, které je součástí obsahu. Jak to funguje? Uživatel klikne na reklamu označenou štítkem „Watch“, a tím automaticky spustí přehrávání videa ve smyčce. Může si tak lépe udělat představu o produktu nebo službě, o kterou má zájem. A to zvyšuje pravděpodobnost, že si vybere právě u vás.  

Nové možnosti nakupování s Google Lens

Představte si, že jdete po letišti a do oka vám padne červený kufr, který prostě musíte mít. Stačí ho vyfotit pomocí Google Lens, a aplikace vám okamžitě nabídne odkazy na podobné kufry. A vy si je můžete rovnou zakoupit online. Ideální formát pro vizuálně atraktivní produkty, který zkracuje cestu od zaujetí produktem k nákupu.

Z reklamy přímo na WhatsApp

Rozšíření reklamy o WhatsApp umožňuje uživatelům komunikovat s prodejcem přímo z reklamy. Po kliknutí na reklamu se otevře chatovací okno v aplikaci WhatsApp a uživatel může ihned pokládat otázky ohledně produktů nebo služeb, nebo dokonce provést objednávku, aniž by musel přecházet na webové stránky nebo vyplňovat formuláře.

Štítky pro videoreklamy s AI obsahem

Americké volby iniciovaly novinku v označování videoreklam. Aby měli voliči přístup k co nejpřesnějším informacím a mohli posoudit jejich důvěryhodnost a autenticitu, začal Google označovat obsah vytvořený nebo upravený pomocí umělé inteligence speciálními štítky jako „upravené“ nebo „syntetické“. Pokud plánujete použití AI ve svých videích, měli byste pečlivě zvážit, jaký dopad to může mít na výkon kampaní a vnímání značky.

Nová metrika pro měření značky

Google představil novou metodu, která pomáhá lépe měřit efektivitu kampaní zaměřených na brand. Pomocí metody „Certainty of Lift“ můžete zjistit, do jaké míry je zvýšení povědomí o značce důsledkem vašich reklamních kampaní, a jakou roli v tom naopak hrají náhodné faktory.

 

A co nového u Skliku?

Garantovaná jednoduchost a transparentnost kampaní

Seznam integroval do Skliku službu Seznam Garant, která nabízí inzerentům možnost garantovaných online reklam za předem známou cenu. Znamená to, že můžete naplánovat a spustit své reklamní kampaně kdykoli, třeba i o víkendu, bez asistence obchodníka. Cena reklamy závisí na formátu, období, kdy chcete reklamu spustit, a zvoleném cílení. Je třeba počítat s tím, že kampaň zacílená podle věku, pohlaví nebo zájmů bude dražší než ta necílená.

Automatizace reklam – efektivita, nebo ztráta kontroly?

Meta zavedla novou funkci, která automaticky optimalizuje vaše reklamy. Systém může sám měnit rozpočty na reklamu nebo výběr publika, aniž by vás o tom předem informoval. Může reklamu dokonce pozastavit, a to bez předchozího upozornění. Proto dobře zvažte, zda tuto funkci ponecháte aktivní, nebo ji raději vypnete.

Potřebujete poradit s performance marketingem? Pomůžeme vám s celým procesem, počínaje nastavením kampaní až po vyhodnocení. Ozvěte se nám a zefektivněte své kampaně i Vy!

Pro více informací ze světa marketingu nás nezapomeňte sledovat na Instagramu či LinkedIn

magnas@magnas.cz

+420 724 883 759

Come for a visit

Příkrá 16
147 00 Praha 4

MAGNAS MEDIA S.R.O.

IČ: 242 25 584
DIČ: CZ 242 25 584