Přinášíme krátké shrnutí toho, co zatím víme o připravované změně v cookies třetích stran odpovědi Google v podobě a Google FloC.
Co je Google FloC
Ochrana soukromí je i nadále velkým problémem. Reklamní platformy i prohlížeče podnikají kroky ke zlepšení transparentnosti a ochrany osobních údajů. Jiné prohlížeče podnikly kroky na ochranu soukromí a nyní Google na tyto stejné obavy reaguje.
Google oznámil, že již nebude podporovat soubory cookie třetích stran, ale také viděl potřebu vytvářet reklamní řešení s cílem obejít reklamní platformy od vývoje jiných, invazivnějších způsobů sledování – například otisků prstů. Výsledkem těchto snah bylo zkráceně Federované učení kohort, neboli „FLoC“.
Jak to funguje
S FLoC by namísto agregování jednotlivých souborů cookie na individuální úrovni a předávání z webů na platformy, procházely údaje o procházení v každém jednotlivém prohlížeči. FLoC by pak na základě těchto údajů o procházení přiřadil jednotlivé prohlížeče do větších skupin (nebo kohort) tisíců uživatelů. Kohorty jsou dynamické a během počátečního pokusu se budou aktualizovat každých sedm dní. Jak se chování člověka při procházení mění, jeho prohlížeč jej přiřadí k jiné kohortě FLoC, která odráží tyto zájmy. Například v jednom okamžiku mohou být v kohortě FLoC s tisíci dalších lidí, kteří také nedávno navštívili webové stránky o zahradnictví a cestování do zámoří, a pak v jiném okamžiku mohou být ve skupině lidí, kteří nedávno navštívili stránky. o uměleckých potřebách a vaření.
Je to logický a očekávaný krok Google v jeho cestě po naprosté automatizaci reklamy v Google Ads. Stejně jako v jiných oblastech tohoto PPC systému i zde chce Google, aby jeho algoritmy řešili vše za nás, PPC Specialisty. Na oplátku slibuje více konverzí za lepší cenu. Kdy se dostaneme do doby, kdy PPC Specialista bude spíše konzultant a kromě psaní textů bude vše dělat robot? Tato budoucnost možná není tak vzdálená, jak se může zdát. Jaký na to máte názor?
Vláďa Nagl – Performance strategist Magnas Performance