Každý měsíc přijde Google s různými vylepšeními. Ať z hlediska vylepšení či různorodých funkcí, které zahýbou s celkovým nastavením kampaní. V dnešním článku se podíváme na nejzajímavější novinky minulého měsíce, které by se vám mohly v PPC hodit.
Nepřeskočitelná Youtube reklama
Doposud bylo možné využít několik forem Youtube reklamy. Pro nepřekročitelnou reklamu bylo potřeba zdrojového videa, které mělo maximálně 15 sekund. Nyní se hranice zvyšuje až na 20 sekund. Nově tedy můžete přidávat nepřeskočitelná videa, která mají i více jak 15 sekund a to na stejný účel = tedy nepřekročitelnou reklamu. Za nás je to dobrá zpráva!
Veškeré specifikace Youtube reklamy najdete na oficiálních stránkách Youtube – zde.
Prostor v nepřeskočitelné reklamě doporučujeme využít na jedno hlavní sdělení, které zákazníkům chcete předat. Při tříštění více cílů pozornost upadá a je zjištěno, že 1 video = 1 sdělení, které si má divák zapamatovat funguje stále nejlépe. Nezapomínejte ani na zajímavý a kreativní formát reklamy. Kreativita a dobrý nápad vítězí. Tak hurá do toho!
Automatické aplikování Google doporučení
Google již několik měsíců nabízí různé doporučení, které sám přímo aplikuje, pokud si toto vylepšení nevypnete. Občas se tak stává, že se přihlásíte do účtu a zjistíte, že jsou v účtu věci, které jste nedělali, ale které Google udělal za vás. Nyní nám Google sám nabízí využívat čím dál tím více chytré strategie, do kterých bude v nadcházejících letech z našeho pohledu šlapat ještě mnohem víc.
Nyní, pokud přepnete kampaň do chytré strategie, tak se můžete setkat s hláškou, kde Google sám tyto chytré doporučení aktivuje i dalším kampaním, jakmile nasbírají dostatek konverzí a potřebných dat. Pokud byste toto doporučení aktivovali, automaticky by se vám poté jakékoliv kampaně přepnuly do této chytré strategie nabídek.
Sklik a vylepšení produktové reklamy
Pozadu v PPC novinkách nezůstává ani Seznam s jeho reklamním systémem Sklik. Od 15.2.2021 se v reklamním účtu započítávají zobrazení až tehdy, kdy opravdu došlo k jejich zobrazení uživateli a vykreslení na stránce, což dříve nebylo.
A aby toho nebylo málo, tak hlavním důvodem je použití nového formátu, který známe ze sociálních sítí – carusel. Maximální podíl zobrazení byl do 15.2. 40%, nyní je to 100%. Shopping kampaně tak můžete pořádně naboostovat a zvýšit tak své prodeje přes tento reklamní formát. Pro lepší zobrazování a pozice je kromě CPC vyladění XML feedu nutností!
Novinek je více, ale v tomto krátkém reportu jsme vybrali ty, které nás nejvíce zaujaly a ve kterých vidíme největší přínos. Těšíme se, co nového nám přinesou další měsíce. A teď na nic nečekejme a hurá do implementace!
Michal Brůžek – Performance specialist Magnas Performance